Cu toții știm că cea mai bună promovare este cea prin recomandare și prin creșterea calității produsului sau serviciului oferit către client. Astfel dacă ești agent imobiliar serios, oferirea unor servicii de calitate cumpărătorilor sau vânzătorilor care ajung la tine este cel mai bun mod de a-ți crea un nume bun în piață – și de a te asigura că ești demn de încrederea cliențiilor ce te-au ales.
Deși mulți cumpărători și vânzători de locuințe din România aleg să se ocupe pe cont propriu de tot ceea ce înseamnă încheierea unei tranzacții, puțini știu care sunt avantajele pe care le au daca decid să colaboreze cu agenții imobiliari profesioniști, și mai ales ce așteptări trebuie să aibă din partea acestora.
Iată câteva dintre obiectivele țintă pe care un agent trebuie să le ia în considerare în vederea satisfacerii celor mai înalte standarde ale serviciilor prestate în interesul cliențiilor.
1. Înțelegerea nevoilor clientului
În primul rând, pentru că întregul proces de cumpărare a unei locuințe durează, este de așteptat ca un specialist să „salveze” timpul ce ar trebui alocat căutării unei locuințe. Pentru a identifica în timp util proprietatea potrivită pentru un anumit client, trebuie, bineînțeles, să ajungi să-l cunoști.
În general cele mai importante criterii ce trebuiesc luate în calcul de către cumpărători în procesul de alegere a unei locuințe sunt localizarea, prețul și starea proprietății, și dacă aceasta este capabilă să răspundă nevoilor clientului. În ultimii doi-trei ani, clienții sunt mai precauți, își alocă un timp mai îndelungat pentru căutări, au răbdare și caută cea mai bună ofertă care să le întrunească toate cerințele. În plus, sunt mult mai atenți cu banii lor, mai ales dacă aceștia provin din credite bancare, și sunt mult mai selectivi în ceea ce privește colaborare cu agenția imobiliară.
2. Consultanță de pricing
Un alt pas extrem de important în relația cu clientul cumpărător constă în „evaluarea” în mod realist a diferitelor oferte ce s-ar preta cerințelor sale. Un agent imobiliar profesionist trebuie să cunoască piața pe care activează – având acces la o bază de date solidă, acesta poate compara în mod eficient proprietățile asemănătoare, ajutând, astfel, la stabilirea unui preț corect. Acesta trebuie să fie constant up to date cu schimbările ce intervin în zona în care activează. Tot la capitolul preț, ar fi de adăugat, bineînțeles, rolul esențial al agentului în procesul de negociere a valorii finale de tranzacționare a imobilului. Un consultant profesionist în tehnici de negociere și bine informat are toate instrumentele necesare pentru a ajuta clientul cumpărător să obțină pretul corect.
3. Ajutor cu partea „birocratică”
Nu în ultimul rând, cade în sarcina agentului imobiliar să se ocupe de partea birocratică și documentația necesară pentru ca tranzacția să se încheie în cei mai buni termeni. Fiecare vânzare de imobil are particularitățile sale, motiv pentru care cumpărătorii de bunuri imobiliare trebuie să acorde o importanța cuvenita tuturor detaliilor atât de ordin juridic, cât și financiar.
În acest sens, implicarea unei agenții imobiliare cu expertiză poate reduce la zero riscurile, oferind calitate și siguranță întregului proces de selecție și achiziționare a locuinței”. Tot ei pot oferi consiliere in privinta intelegerii anumitor termeni de specialitate juridica.
În afară de aspectele juridice care trebuie avute în vedere la încheierea unei tranzacții imobiliare, condițiile de înstrăinare ale bunului imobiliar solicită o atenție deosebită; printre acestea se numără: stabilirea exactă a modului de transmitere a banilor, moneda de plată, indicarea termenelor de intrare în posesie/eliberare a imobilului și cunoașterea în prealabil a sumei la care vor ajunge cheltuielile notariale.